Previous slide
Next slide
مراکز خرید رشت

مراکز خرید رشت- لیست مراکز خرید شهر رشت

نمی‌توان منکر این حقیقت شد که یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرها و مناطق توریستی در دنیا، مراکز خرید آن‌ها است. این قاعده و قانون جدیدی نیست. از گذشته تا امروز بازارها همواره از جاذبه‌های توریستی بوده‌اند. همین مهم باعث شده است که در حال حاضر یکی از مکان‌های اصلی دیدنی در شهرهای تاریخی و قدیمی، بازارهای سنتی آن‌ها باشد. اما درکنار بازارهای سنتی، مراکز خرید مدرن نیز جذابیت خود را دارند و بازدید و خرید از آن‌ها نیز درجای خود هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. در ادامه قصد داریم تمام مراکز خرید رشت را چه سنتی و چه مدرن، به شما معرفی کنیم. قطعا با دراختیار داشتن لیست مراکز خرید شهر رشت، به همراه مشخصات و ویژگی‌های هریک، بهتر می‌توان برای خرید و بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

مراکز خرید رشت
مراکز خرید رشت
بازار بزرگ رشت، رقص رنگ‌ها درمیانه تصویری از زندگی

رشت را باید شهر رنگ‌ها دانست. همه چیز در این شهر زیبایی متفاوتی دارد. بازار بزرگ و سنتی رشت نیز همین‌طور است. یک بازار قدیمی و بزرگ پر از روح زندگی. بازاری که خود یک جاذبه توریستی مهم در رشت محسوب می‌شود. در این بازار رنگ‌ها و عطرها نوع دیگری جلوه‌گری می‌کنند. بازار بزرگ رشت، در میدان شهرداری رشت است.

تمام محصولات اصیل و بومی گیلان را در این بازار،‌ تازه و باطراوت پیدا می‌کنید. در این بازار که روباز است و سقف ندارد، راسته ماهی‌فروشان، زرگران، میوه‌فروشان و… هرکدام حال و هوایی متفاوت را به شما انتقال می‌دهند. بازار بزرگ رشت، می‌تواند عنوان زیباترین و زنده‌ترین مرکز از میان مراکز خرید رشت را به خود اختصاص دهد.

خیابان گلسار رشت، خرید از مراکز لوکس و لاکچری

خیابان گلسار رشت به مراکز خرید لوکس و مدرنش معروف است و چند مورد از موارد لیست مراکز خرید شهر رشت را به خود اختصاص می‌دهد. البته باید بدانید که مراکز خرید این خیابان قیمت‌های نسبتا بالایی هم دارند. در این خیابان می‌توانید انواع لباس‌ها و پوشاک مارک‌دار را از برند‌های معروف و شناخته شده بیابید. علاوه‌بر آن می‌توانید حین گشت و گذار در خیابان‌ها و بلوارهای منتهی به گلسار، در کافه‌ها و رستوران‌های معروف این خیابان نیز ساعتی استراحت کرده و لذت ببرید. غیر از مغازه‌هایی که در کنار خیابان هستند، چند مرکز خرید بزرگ و مدرن نیز در بلوار گسار قرار دارد که عباترتند از:

  • مرکز خرید گلسار که نبش خیابان ۱۰۸ بلوار گلسار قرار دارد. یک ساختمان ۶ طبقه با فودکرت و دو طبقه تجاری که به فروشگاه‌های برندهای لباس اختصاص یافته است.
  • مرکز خرید ایرانیان رشت که بزرگترین مرکز خرید رشت است و این ساختمان ۱۳ طبقه دارای ۴ طبقه پارکینگ، دو طبقه اداری و ۷ طبقه تجاری است. طبقات تجاری این مرکز به فروشگاه‌های پوشاک اختصاص دارد. مرکز خرید ایرانیان در ضلع شمال غربی میدان باستانی شعار واقع شده است.
به‌طور کلی، گشت و گذار در خیابان گلسار به تماشای مغازه‌های پرزرق و برق می‌گذرد چرا که تمامی مراکز خرید رشت که در این بلوار هستند، ‌لوکس و مدرن محسوب می‌شوند.
مراکز خرید رشت
مراکز خرید رشت

مرکز خرید رز، برای خریدی اقتصادی و مقرون به‌صرفه

در بین لیست مراکز خرید شهر رشت، مرکز خرید رز را باید انتخاب خوبی برای خرید دانست. شاید قیمت‌های بالا در بلوار گلسار اجازه خریدی جانانه را به شما ندهد، اما در مرکز خرید رز این موضوع جبران خواهد شد. مرکز خرید رز دارای دو شعبه است که شعبه اول آن در محدوده سبزه‌میدان و شعبه‌ دوم در کیلومتر دو جاده انزلی قرار دارد. هد دو شعبه سه‌طبقه‌اند و تمامی طبقات به پوشاک و لباس اختصاص دارد. البته طبقات اول هر دو شعبه پوشاک بانوان و طبقات دوم و سوم پوشاک مردانه عرضه می‌کنند.

میدان شهرداری، خرید از اروپایی‌ترین میدان ایران

میدان شهرداری رشت، در تمام ایران معروف و شناخته شده است. این میدان که از زیبایی و جذابیت شهره خاص و عام است، در اطراف خود مغازه‌های و مراکز خرید متعددی نیز جای داده و امکان خرید برای گردشگران را نیز فراهم می‌کند. مراکز خرید رشت که در اطراف میدان شهرداری قرار دارند، از مراکز اقتصادی و مقرون به‌صرفه محسوب می‌شوند. مغازه‌های کوچک موجود در خیابان‌های منتهی به میدان شهرداری رشت، برای خرید سوغات‌های رشت و صنایع دستی ریز و درشت گیلان بسیار مناسبند.

مراکز خرید رشت
مراکز خرید رشت

مرکز خرید منظریه، خرید دربین کافه‌ها و رستوران‌ها

یکی دیگر از مراکز خرید رشت، مرکز خرید منظریه است. منظریه درواقع نام یکی از خیابان‌های قدیمی رشت است. اغلب رستوران‌های مشهور رشت مثل رستوران شکم‌الملوک، رستوران محرم، رستوران چلوشیش و رستوران غذاهای سالم بهارنارنج در اینجاست. درکنار این رستوران‌ها مغازه‌ها و بوتیک‌های متعددی نیز قرار دارند که مجموعا یک مرکز خرید مناسب و اقتصادی را تشکیل می‌دهند. در لیست مراکز خرید شهر رشت، منظریه بیشتر به فروش لباس‌های باکیفیت و ارزان ترک و کره‌ای مشهور است.

 

برخی از دیگر مراکز خرید رشت

البته رشت به‌عنوان یک شهر بزرگ و مرکز استان گیلان، مراکز خرید متعددی دارد. مراکزی که اغلب برای ساکنان شهر آشناست. و همچنین برای توریست‌ها و گردشگران کمتر آشناست. پاساژ تمدن، پاساژ بزگمهر، پاساژ کویتی، پاساژ علاالدین، پاساژ سپید رود، مرکز خرید خاطره و پاساژ گهر برخی دیگر از مراکز خرید رشت هستند که هریک به فروش محصولاتی خاص اختصاص می‌یابند. بسته به اینکه قصد خرید چه چیزی را داشته باشید می‌توانید از لیست مراکز خرید شهر رشت یکی را انتخاب کنید.

مراکز خرید رشت

سخن پایانی

باید اضافه کرد که برای داشتن یک خرید خوب و رضایت‌بخش و انتخاب بهتر و دقیق‌تر از بین مراکز خرید رشت، می‌توانید از ما در گیلمار کمک بیگیرید. اقامتگاه بوم گردی گیلمار به‌عنوان اقامتگاهی در نزدیکی رشت که دسترسی خوب و سریعی به این شهر دارد، در تورها و برنامه‌های گردشگری خود بازدید از مراکز خرید رشت را نیز قرار داده است. اگر هم تمایل به بازدید مرکزی خاص یا انجام خریدی مشخص داشتید، می‌توانید از راهنمایی تورلیدرهای گیلمار کمک بگیرید.