Previous slide
Next slide

اتاق برای معلولین

اتاق معلولین گیلمار














اتاق مناسب سازی ویژه معلولین

این اتاق برای معلولین دارای رمپ ورودی اختصاصی با شیب مناسب و رمپ چوبی داخل اتاق ویژه اقامتگاه می باشد. این شرایط برای دسترسی آسان به سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی آن طراحی شده است. درب سرویس بهداشتی با عرض 75 سانت ورودی مفید بیرون باز شو می باشد. فضای داخل سرویس و چیدمان دوش و سرویس فرنگی امکان دور زدن و حرکت ویلچر را داخل سرویس بهداشتی را فراهم می کند. همچنین دستگیره نصب شده جهت جابجایی راحت فراهم شده است. این اتاق ها دو نفره است. سرویس خواب شامل یک مبل تخت شو یک نفره برای مهمان دارای محدودیت حرکتی می باشد. پک خواب مسافرتی برای فرد همراه است. از سایر امکانات اتاق می توان به رادیاتور (گرمایشی)، کولر و یخچال اختصاصی در داخل اتاق و میز و نیمکت چوبی اختصاصی در بالکن اشاره کرد.

یکی از دغدغه ها و شکایت های همیشگی جامعه معلولین عدم رعایت ضوابط طراحی برای معلولین در بنا ها و فضاهای شهریست.

باید یدانیم که حدود 10 میلیون نفر یعنی 12.5 درصد از جمعیت ایران را معلولین تشکیل می دهند. از این تعداد 4 میلیون نفر معلولیت شدید دارند. قریب به اتفاق جمعیت معلولین جزو معلولین حرکتی بوده و نیاز به استفاده از ویلچیر دارند.

طبق آمار رسمی بالا در ایران از هر 40 نفر 5 نفر معلول هستند. این یعنی اگر سرانه خانوار ایران را 4 نفر در هر خانواده در نظر بگیریم در یک آپارتمان 10 واحدی احتمال حضور 5 نفر معلول وجود دارد!

استاندارد اتاق های ویژه افراد کم توان :